ילדה מנגנת בקסילופון
שני ילדים מנגנים בקסילופון בעזרת שלט תווים

במאמר זה נסקור את יתרונות המוסיקה וחצר מוסיקלית ככלי עזר ללמידה מפתחת ומשמעותית עבור התלמידים כפי שהוכח במחקרים בעולם.

קשה למצוא מישהו שלא נהנה ממוסיקה בעולם הזה. אפשר לנגן על כלי נגינה, לשיר, לרקוד לצלילי המוסיקה ואפילו פשוט להאזין.  בהרבה בתי ספר וגני ילדים כבר מבינים את חשיבות המוסיקה להתקדמות התלמידים. מוסדות חינוך אלה משתמשים בחצר מוסיקלית כדי להפוך את השיעורים למהנים יותר עבור תלמידיהם. וגם בהפסקות תוך כדי משחק התלמידים ממשיכים לנגן ולהתפתח.

מוסיקה וחצר מוסיקלית ככלי עזר ללמידה:

מוסיקה עוזרת לתלמידים ללמוד שפות חדשות

כל תלמיד שרוצה ללמוד שפה חדשה, יכול להשתמש במוסיקה כדי ללמוד אותה.  מוסיקה עם מילות שירים בשפות זרות עוזרת למוחם של התלמידים לקלוט את השפה טוב יותר. לשיר שיר בשפה זרה משפר הן את הזיכרון והן את הבנת השפה.

מוסיקה עוזרת לתלמידים להשיג ציונים טובים יותר

  המורים והתלמידים שואפים כמובן לציונים גבוהים, והמוסיקה יכולה לעזור לתלמידים להשיג ציונים טובים יותר. לדוגמא,  תלמידים הלומדים בשילוב מוסיקה יכולים ללמוד כך את לוח הכפל עם מנגינה. בנוסף, קל יותר לשנן דברים שצריך ללמוד בעל פה כאשר מצמידים אותם למנגינה.

מוסיקה עוזרת לתלמידים לצאת מאזור הנוחות שלהם

לכל בן אנוש יש אזור נוחות המאפשר לו להפיק את המיטב כשהוא נמצא בו. ויציאה מאזור הנוחות יכולה להשפיע באופן משמעותי על רמות הביצועים שלו. תלמידים שחוששים לנסות משהו חדש יכולים להשתמש במוסיקה כהשראה לכך שניתן לנסות דברים חדשים ולהצליח.

מוסיקה עוזרת לתלמידים ללמוד מיומנויות חדשות

כדי להתקדם ולמצות את היכולות שלנו, אנחנו צריכים לשדרג כל הזמן את הכישורים והידע שלנו. כאשר תלמיד מאזין למוסיקה, המילה, הקצב והצליל יכולים לעזור לו ללמוד דברים חדשים. בעזרת המוסיקה המוח שלו מתפתח ומתקדם. האזנה למוסיקה ונגינה בטווח ארוך פירושם ללמוד מיומנויות חדשות כל הזמן.

מוסיקה עוזרת לתלמידים להקל על הלחץ

בתי ספר רבים ברחבי העולם מדווחים על רמות גבוהות של מתח מצד תלמידיהן. זו בעיה נפוצה מאוד. אולם אם התלמיד מנגן או מקשיב למוסיקה, זה עוזר לו להירגע ולשרות במצב רוח טוב.

מוסיקה יכולה להפוך את התלמידים ליצירתיים יותר 

כל מי שמעוניין לתעל את הצד היצירתי שלו יכול לפנות למוסיקה. תלמידים יצירתיים הופכים למבוגרים יצירתיים יותר עם כישורי תקשורת טובים, חשיבה ביקורתית ועבודה טובה בצוות.

מוסיקה מועילה לתלמידים עם צרכים מיוחדים

הוראת תלמידים עם צרכים מיוחדים יכולה להיות מאתגרת. מוסיקה היא דרך נפלאה לעזור להם לתקשר ולהיפתח יותר למורים ולחברים.  המוסיקה נחשבת ממש ככלי טיפולי ולכן יש עלייה בתוכניות המוסיקה בגני ילדים, בתי ספר, תיכונים ואוניברסיטאות רבות בשנים האחרונות.

מוסיקה מבטיחה שהתלמידים ישתתפו בשיעורים

מוסיקה היא נושא מאוד מעניין ומהנה ללימוד ולמידה. כאשר התלמידים נהנים ממקצוע הם ילמדו בו יותר ולא יפספסו את השיעור.

חצר מוסיקלית למוסדות חינוך

בשל כל היתרונות שהובאו במאמר לעיל, הכלים המוסיקליים שלנו מעולים עבור מוסדות חינוך. חצר מוסיקלית ככלי עזר ללמידה משפיעה רבות על התלמידים והמורים ועל האקלים החינוכי כולו. אנו מקימים חצר מוסיקלית לבתי ספר יסודיים ותיכוניים ואפילו בגני ילדים. בחצר המוסיקלית ניתן לנגן בזמן ההפסקות, או לקיים שיעור חוץ מונחה בליווי מורה.

הכלים המוסיקליים שלנו מכוונים ומדויקים ככה שמי שיודע תווים יוכל לנגן עליהם כל שיר שירצה. למי שאינו יודע תווים אנו מציעים את "תווי הקסם" שלנו, בעזרתם ניתן לנגן על פי צבעים כל שיר שייבחר על ידי המזמין.

גם לך יש חצר של מוסד חינוכי, בית ספר, תיכון או גן ילדים? אנחנו מזמינים אותך להתחבר יחד אתנו לצלילים וליצור סביבה חדשנית, מזמינה, יצירתית, מלמדת ומקדמת באמצעות כלים מוזיקליים. אפשר לפנות אלינו בפסגות מיוזיקל דרך האתר, במייל sale@m-ps.co.il  או בטלפון 02-6335469

מקור המחקר על המוסיקה ככלי ללמידה במאמר של Lauren Bradshaw באתר https://playgroundprofessionals.com/