נער מנגן בפעמוני פטריות

כאשר מתחילים בתכנון גן מוזיקלי יש כמה פרמטרים שצריכים להילקח בחשבון כבר בשלבים הראשונים של התכנון. אספנו עבורך במאמר זה את ששת החשובים שבהם:

1. דיוק בצלילים ובתווים

חשוב לבחור בכלי נגינה המפיקים צלילים מדוייקים ואפילו תווים אמיתיים כדי למצות את המיטב מהגן המוזיקלי, וכן על מנת לשמור על הרמוניה בגן. יש בשוק חברות שמציעות כלי נגינה שאכן מפיקים צלילים אך אלה לא תווים שניתן לנגן איתם לחנים מוכרים, וכן הצליל בהקשה יהיה מתכתי ולא צלול.

ההפרש במחיר בין גן מוזיקלי עם כלים מכוונים ומדוייקים בצלילים ובין גן מוזיקלי עם כלים פשוטים יותר אינו דרמטי, ולכן אנחנו ממליצים כבר בשלבים הראשונים של תכנון גן מוזיקלי לוודא מראש שהחברה שאיתה אתם מתכננים את הגן אכן מציעה כלי נגינה המפיקים במדויק את התווים המערביים  – דו, רה, מי…

(אם עוד לא צפיתם בקליפ שלנו מגנים מוזיקליים אנו מזמינים אתכם להתרשם בלחיצה על הקישור הזה המוזיקה מקורית, נכתבה ומבוצעת על הכלים המוזיקליים שלנו במתקני פסגות. רק שתראו לאיזה רמת נגינה אפשר להגיע!)

2. תקן 1498 לגן מוזיקלי

גנים משחקים צריכים על פי חוק להיות מאושרים בתקן 1498. גנים מוזיקליים עוד לא חייבים בכך על פי חוק נכון לזמן כתיבת מאמר זה, יולי 2021. עם זאת, אנו מציעים לעבוד עם חברה שיש לה תקן לכלים המוזיקליים. כך אפשר להיות בטוחים שהחומרים מהם הכלים עשויים איכותיים, שההתקנה יציבה, ושאין סכנה לפגיעות ופציעות בגן המוזיקלי. זו גם תעודת איכות ורצינות לחברה שאיתה תבחרו לעבוד.

3. איכות החומרים

איכות החומרים מהם עשויים הכלים המוזיקליים תקבע את משך חייהם בתנאי חוץ ובשימוש חופשי לכל. כדאי לעבוד עם חברה בעלת וותק וניסיון שהמוצרים שלה כבר הוכיחו את עצמם כמתאימים לאקלים הישראלי ולשימוש ממושך ואינטנסיבי במרחב הציבורי לאורך שנים. תכנון גן מוזיקלי איכותי יאפשר שימוש בגן לאורך שנים רבות.

4. מגוון כלי נגינה

גן מוזיקלי טוב הוא כזה שמשלב בתוכו אפשרויות נגינה שונות המפיקות מגוון צלילים וקצב.

כלי נגינה שונים מפיקים צלילים שונים, וכאשר הם מתנגנים יחד כל כלי וכל מנגן מקבלים ביטוי ומקום ייחודי. אורגן, מרימבה, קסליפון וסוגים שונים של תופים וכלי הקשה יוצרים עושר מוזיקלי ועומק מיוחד. כדאי לשים לב לא לעשות תכנון גן מוזיקלי שבו כל הכלים הם כלי קצב לדוגמה אלא שילוב של כלים שונים.

5. תכנון גן מוזיקלי- גובה דציבלים ומרחק מבתי תושבים

תכנון גן מוזיקלי צריך לקחת בחשבון את גובה הצלילים המופקים מהכלים המוזיקיליים ביחס למרחק מבתי התושבים.

התקנת גן מוזיקלי צמוד לבתי מגורים עלולה לגרום לעוגמת נפש גדולה לדיירים, גם אם זה היה מוצארט בכבודו ובעצמו שהיה מנגן להם כל היום מתחת לחלון.

על כן, בדקו עם החברה המייצרת או המספקת את הכלים המוזיקליים את נתוני הדציבלים עבור כל כלי ואת המרחק הרצוי להתקנה מבתי התושבים. פארקים ציבוריים בתוך אזור ירוק מיוער או פתוח, חוף ים וחצרות מוסדות חינוך לדוגמה הם מקומות נפלאים ומומלצים.

6. נגישות

נושא הנגישות לבעלי מוגבלויות חייב להילקח בחשבון בעת תכנון גן מוזיקלי. פוטנציאל ההנגשה והשילוב של בעלי צרכים מיוחדים בגנים המוזיקליים הוא אדיר ואין שום סיבה שהגן לא יהיה גן נגיש במלואו. אל תתפשרו בנושא הזה ותרוויחו גן מוזיקלי נפלא שמתאים לכולם יחד.

נשמח להמשיך ולעזור לך בתכנון גן מוזיקלי מושלם !

אנחנו כאן בשבילך לייעוץ, תכנון וביצוע  דרך האתר, במייל sale@m-ps.co.il  או בטלפון 02-6335469